Sayfalar

26 Eki 2015

Bebekler İçin Oyun Halısı Dikimi

Bebekler hareketlenmeye başladığında neyin üstünde oyun oynadıkları önemli bir sorun. En azından benim için öyle. Çok titiz bir anne değilim aslında ama bebekler buldukları her şeyi ağızlarına götürünce insan korkmadan edemiyor. Bende bebeğim yerde oynarken bir örtü sermem gerek dedim ve diktim.





Öyle battaniye gibi kalın bir şey olsun istemedim. Gezmeye giderken götürebileceğim kalınlıkta ve özellikle yazlık yerde halı olmadığından çıplak zeminde üzerinde oynayabileceği kadar kalın.


Dikimi oldukça basit.:
* 1 metre desenli patiska kumaşı al (halıyı tam kat yeri hizasından dikeceği),

*1m ye 0,5m ölçülerinde (halı için kullanacağımız kumaşın yarısı kadar) patiska yada nevresimlik kumaşı kes (ben evdeki eski bir nevresimi kullandım).
Azıcık kalın olsun, bebişlerin popişi üşümesin ,

* Halı için kullanacağımız kumaşı katı hizasında ters katla (yüzü yüze bakacak şekilde),

* Katın üzerine diğer  diğer kumaşı yerleştirip kenarlarından iğnele,

* 1 karış kadar kalacak şekilde kumaşı dik,

* Kalan bir karışlık yerden kumaşı ters çevir,

* Artık kumaşın yüzü yani desenli tarafı dışta,

* Kenarlarını düz iple çevirince bittiiiiiiii.

Hayırlı olsun yeni örtünüz. Dikimi bu kadar basit. 



Ben azıcık süsü de olsun diye kenarına fisto geçirdim. Birde hangi tarafı yere geliyor karışmasın diye üst tarafına bir işaret koydum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder