Sayfalar

7 Oca 2016

Gökkuşaklı Bulut Dikimi

Doğum Günü Hazırlıkları 1: Buluttan Süzülen Gökkuşağı Dikimi




Oğluşum 1 yaşına girdi. Aslında 1 yaşındaki bebeğe doğum günü kutlaması yapmak pek bana göre değil. Bana göre doğum günü kime yapılıyorsa o kişi bu durumu idrak edebilmeli. Ben bu fikirlerle aklımca doğru bildiğim yolda ilerlerken kızım olaya el attı ve "Hayır, Bu doğum günü kutlanacak" dedi. Bizde düşündük taşındık, oğlumun 1 yaş doğum gününü kızımın arkadaşları ile kutlayalım bari dedik. Kızım ağustos doğumlu, ne zaman doğum günü yapmak istesek arkadaşlarının yarısı başka şehirlerde oluyordu zaten. Hazır bütün arkadaşları doğum gününe gelebilecekken bu fikir pek bi güzel geldi bize. Pasta, mum ve ailemizin bize yeteceği doğum günü tam anlamıyla  düğün havasında kutlandı. Doğum günü hazırlıkları da tarafımca üstlenildi...





Gökkuşağının renklerine aşık olan olan ben tabiki doğum günü temasını gökkuşağı olarak seçtim. Doğum günü ile ilgili her şeyi tabiki gene "amaaaaan n'olcak ben yaparım" diyerek gönüllü üstlendim. Temaya uygun o kadaaaaar çok şey tasarladım ki kafamda. Ama maalesef oğlumun  hasta olması kızımın sınavları vs. derken tasarlanan hedeflere ulaşamadım. Bakalım hali hazırda yaptıklarımı ne zaman paylaşmak nasip olacak. 
Neyse, doğum günümüz ile ilgili ilk paylaşımım "Buluttan Süzülen Gökkuşağı " olsun. 





Buluttan Süzülen Gökkuşağının yapımını kendimce anlatmaya çalışayım:


İlk olarak kendi zevkime göre çizip hazırladığım kalıp yardımı ile kumaşı dikiş payını ekleyerek  sülfile makası ile kestim. (Kumaş ikiye katlanacak.) Ön ve arka yüz olarak iki parçamız dikime  hazır.





Kenarlarını  yaklaşık 15cm kadar boşluk bırakarak diktim.   (Sülfile makasının bıraktığı desen hem benim hoşuma gittiği ve atma yapmayı önlediği için hemde kumaşı tersinden dikip çevirerek diktiğimde bulutun kıvrımlarının bitiş yerlerinde kumaş gerildiği için sülfile makası ile kesip kumaşı düzünden diktim.)

Daha sonra içine bırakmış olduğumuz açıklıktan elyaf doldurdum ( Ne kadar elyaf dolduracağınız tamamen zevkinize ve kumaşın cinsine bağlı. Bazı kumaşlarda çok doldurmak patlayacakmış hissi uyandırabileceği gibi az doldurmakta bulutunuzu sönük gösterecektir.)



Elyafı doldurduktan sonra açıklığı iğne iplik yardımı ile elde diktim. (Bu aşamada makinede dikmek bazen imkansız bu bulut içinse çooook zahmetli olacaktır.)



Ben evde olan "hayal tül" denilen tüllerden isteğim uzunlukta ve istediğim sıra ile tülleri bulutun arkası olsun burası dediğim tarafına el ile diktim. ( Bu aşamada kullanılan tülün cinsi çok önemli. Piyasada bir sürü tül çeşidi var. Örneğin tütü yapmaya uygun bir tül ile çok daha farklı bir görüntü elde edilir. Ben dökümlü bir duruş istediğim için bu cins tül tercih ettim.)



En son olarak bulutumu asmak için dayanıklı misina kullandım.







Son olarak şunu söylemem lazım: ben bir şey dikmeye başladığımda kafamda tasarladığım ile bitince olan hiç birbirine benzemiyor. Bu bulut içinde aynısı geçerli ben ilk olarak bulutu dikip daha sonra tülleri ekledim. Aslında olması gereken tüllerin dışardan gözükmeyecek şekilde iki kumaş arasında dikilerek gizlenmesi idi. Ama diyorum ya ben bu bulut için bir sürü farklı kumaşla değişik tasarımlar denedim en son bu halini beğendim. Ben yaptığım şekli ile anlattım. Siz size en kolay gelen yoldan dikersiniz artık. Ayyy dikersiniz değil mi? Eğer dikerseniz lütfen benimle paylaşın....


Söylemeden geçemeyeceğim; bulut, partimizden sonra kızımın odasında, duvarda dekor olarak yerini aldı. Siz isterseniz yastık olarak da kullanılabilirsiniz. Çok amaçlı çok renkli bir şey oldu. Kızım çok beğendi odasında. 

Kızımın doğum günü elbisesini nasıl diktim. Bir sonraki paylaşımda... o da İnşAllah pek yakında.  Görüşmek üzere...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder